بتمن ، برای همه - بتمن برای همیشه (1995)
بتمن ، برای همه - بتمن برای همیشه (1995)
بررسی ها | 06/12/2019 | توسط کوانتوم تارانتینو
به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس آن ، ما در مورد سوپرمن اصلی ریچارد دونر و سه دنباله او از جمله Supergirl اسپین آف به شما گفتیم. اما چگونه رابطه سینما و کمیک پس از آن موفقیت انقلابی ادامه یافت؟ با ستون #EroiDiCarta ما این را بیابید.
پس کجا ماندیم؟
تیم بتمن از تیم برتون یکی از بزرگترین موفقیت های تجاری این دهه ، ابرقهرمانانه و غیر ابرقهرمان است ، اما دنباله آن خیلی عجیب است و نمی تواند به بچه ها بفروشد (یا بهتر بگوییم: بچه ها دو برابر آن می خریدند و یک میشل فایفر اسپین آف) او کارهای تصادفی مانند خرید مواد غذایی یا صف کشیدن در اداره پست را انجام می دهد اما در لباس Catwoman عملا مجوز چاپ پول بوده است ؛ مشکل این است که مردم در مورد مواردی مانند نمایش پورنو به بچه ها شوخ طبعی ندارند.) او نیمی از فصل قبل را جمع آوری می کند و در وارنر آنها شروع به گریه کردن می کنند ، خدا می داند تیم برتون اگر مدام به او کارت کارت بدهند چه کاری می تواند انجام دهد: یک فیلم سیاه و سفید؟ کارتون استاپ موشن؟ موزیکال؟ با جانی دپ؟ خطری که اجرای آن کوچکترین منطقی ندارد: بتمن را باید در ردیف هنجار هنجاری غیر خشونت آمیز ، غیر جنسی و بدون مشکل قرار داد و مرد مناسب برای این کار به دلایلی مدیر این کار است:
- پسران گمشده
- فلت لاینرها
- یک روز جنون معمولی.
اووووووک
برای طرفداران دو فیلم اول راحت است که به فکر یک هنرمند سوtood تفاهم هستند که به بیرون پرتاب می شود تا جای فروشنده جاروبرقی را باز کند. این تصویری م effectiveثر ، اما نادرست است: تیم برتون اخراج نمی شود ، او این کار را با اراده خود انجام می دهد ، برکت خود را به جوئل شوماخر می دهد و نقش تهیه کننده را می پذیرد ، که به او این امکان را می دهد که به لطف بتمن بدون گرفتن پول به پول گرفتن ادامه دهد. مطلقا هیچ چیزی. توزیع سرزنش این مسئله پیچیده تر است که درک اینکه آرد گونی شوماخر چیست و آنچه توسط استودیویی تحمیل می شود که هدف اعلام شده آن رساندن حق رای به صدای سبک تر و فروش هرچه بیشتر اسباب بازی است ، بسیار دشوار است. برخلاف برتون ، شوماخر همیشه خود را طرفدار بتمن معرفی کرده است (اگر به نظر او بود ، او به صراحت می گوید ، این فیلم بازگشت بازگشت شوالیه تاریکی یا سال یک را به نمایش می گذارد) ، از طرف دیگر او 8 میلی متر - جنایت چراغ قرمز و شبح اپرا ، که وی را به عنوان پیشرفته ترین نویسنده واجد شرایط نمی داند.
نوک سینه های خفاشی: ایده 100٪ شوماخر
در آن زمان خبری از "راه اندازی مجدد" نبود ، اما به معنای دقیق آن نیز دنباله ای نبود. Batman Forever به سادگی "فیلم جدید بتمن" است و هیچ اشاره ای به فیلم های قبلی بتمن ندارد.
این فرصتی است برای پاک کردن نه تنها عناصر پیوسته ذکر شده در فیلم های قبلی ، بلکه مهمتر از همه اصول زیبایی که قبلاً توسط برتون تاسیس شده بود ، به نفع واژه های جدید "هیپ" ، "عالی" ، "راک" "n'roll" و "نسل MTV". شهر گاتهام دیگر نیویورک دهه 40 پر از گانگسترهای دارای فدورا و منافذ سیگار کشیدن نیست ، بلکه توکیوی دهه 90 همه نئون ، آسمان خراش ها و باند های اراذل و اوباش به سبک آکیرا هستند. عکاسی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند ، هنگامی که استیون گلدبلات کارگردان دست خود را بر روی سیستمی که برای روشنایی استادیوم ها در هنگام کنسرت استفاده می شود ، قرار می دهد ، بازی های سایه و کیاروسکورو را منفجر می کند تا در هذیان کتابکی بارق و چراغ های رنگارنگ منفجر شود. باتموبیل نیز در پشیمانی عمومی تغییر می کند: طرحی توسط Giger (!!!) رد شد ، نوعی پورنو پراکنده از کشتی مادر Xenomorphs فرار کرد ، زیبا اما رک و پوست کنده "از بتمن" نیست ، ما یک کیرگوش تمام هدایت را انتخاب می کنیم ، باله ها و آیلرون هایی که شبیه ماسک خردکن لاک پشت های نینجا هستند ، اما دارای چرخ هستند. و بدیهی است که لباس تغییر می کند ، آیرودینامیکی ، جنسی تر ، تقریباً یک مجسمه یونانی پوشیده از لاتکس ، با بسیاری از ماهیچه ها و نوک سینه ها که چشم مستقیم قادر به تحمل آن نیست (تصادفی نیست که هنوز هم مورد خاص مردم است دوست دارد با تحقیر بیشتری به یاد بیاورد).
طرح کنار گذاشته شده H. R. Giger برای Batmobile
در همان زمان ، فیلمنامه ای کودکانه که از قبل کودکانه است ، دستخوش یک سری برش ها و بازنویسی ها می شود تا اینکه آشکارا احمقانه می شود. در آن زمان است که مایکل کیتون "علاقه خود را از دست می دهد" و پروژه را رها می کند ، و به شوماخر فرصت می دهد که بازی کند - بر اساس یک شوک کاملاً تصادفی در هنگام دیدن Tombstone - وال کیلمر ، که سابقه عجیب " بتمن با زیباترین لبها تا کنون ”. اگر کیتون به دلیل مخالفت با کارگردانی جدید ، حق رای دادن را ترک کند ، کیلمر نابغه بدون اینکه فیلمنامه را بخواند و بدون اینکه کارگردان کیست ، قسمت را می پذیرد. این یک فاجعه است: معلوم شد کیلمر یک درد المپیکی در الاغ است ، او و شوماخر دائماً با هم دعوا می کنند ، آنها بینی خود را حفظ می کنند ، آنها سوگند می خورند که دیگر هرگز با هم کار نکنند ، آنها دو هفته با یکدیگر صحبت نمی کنند
- ۹۹/۰۷/۲۹